Všeobecné obchodné podmienky
spoločnosti
PHARMA GROUP, a.s.
IČO: 31 320 911,
so sídlom SNP 150, Veľké Leváre 908 73,
zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I,odd.: Sa, vložka č.: 4047/B
prevádzkovateľ internetového obchodu
www.zdravshop.sk
(ďalej len “predávajúci”)
1
Úvodné ustanovenia
a) Tieto
všeobecné obchodné podmienky (ďalej len “VOP”) platia pre nákup tovaru alebo
služieb kupujúcim od predávajúceho, pričom bližšie vymedzujú a upresňujú práva
a povinnosti predávajúceho a kupujúceho pri nákupe tovaru niektorým zo spôsobov
uvedených nižšie.
b) Kupujúcim
sa rozumie zákazník, ktorý môže byť v postavení podnikateľa alebo nepodnikateľa
(t.j. spotrebiteľa).
c) Zmluvné
vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom SR. Ak je
kupujúcim spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené týmito VOP, zákonom č.
40/1964 Zb. Občiansky zákonník, zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane
spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji a zákonom č. 209/2007
Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Ak nie je kupujúcim spotrebiteľ, riadia sa vzťahy
neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný
zákonník. Všetky citované právne predpisy sa rozumejú v najnovšom platnom
znení v čase objednávky.
d) Zmluvný
vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim je vymedzený spomínanými právnymi
predpismi a objednávkou resp. kúpnou zmluvou (jej neoddeliteľnou súčasťou
sú aj tieto VOP).
e) Návrhom
na uzatvorenie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim v
jeho internetovom obchode www.zdravshop.sk
(ďalej len “e-shop”), pričom predávajúci je takým návrhom viazaný po dobu
umiestnenia predmetného tovaru na stránkach e-shopu (následná zmena návrhu nemá
vplyv na už uzatvorenú kúpnu zmluvu). Kúpna zmluva v takom prípade vzniká
doručením v rámci e-shopu riadne vyplnenej, potvrdenej a odoslanej objednávky
kupujúcim predávajúcemu.
f) V
prípade objednávky uskutočnenej kupujúcim iným spôsobom ako prostredníctvom
online objednávky cez e-shop, kúpna zmluva je uzatvorená v momente doručenia
záväzného súhlasu predávajúceho s touto objednávkou kupujúcemu, a to formou
potvrdzujúceho e-mailu alebo uzatvorením osobitnej zmluvy medzi predávajúcim a
kupujúcim.
g) Uzatvorením
kúpnej zmluvy vzniká predávajúcemu záväzok dodať kupujúcemu dohodnutý tovar a
previesť na neho vlastnícke právo k tomuto tovaru a kupujúcemu záväzok zaplatiť
predávajúcemu kúpnu cenu podľa dohodnutých platobných podmienok a dodaný tovar
prevziať.
h) Uzatvorením
kúpnej zmluvy kupujúci výslovne potvrdzuje, že si je vedomý toho, že tieto VOP
tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy, a že sa s týmito VOP aj pravidlami
reklamácie detailne zoznámil a že s nimi bez výhrad súhlasí.
Kupujúci tiež potvrdzuje, že bol na tieto VOP predávajúcim dostatočným
spôsobom pred uzatvorením kúpnej zmluvy upozornený a mal možnosť sa s nimi v
plnom znení zoznámiť.
i)
Kupujúci berie na vedomie, že vlastnícke právo k objednanému tovaru
prechádza na kupujúceho pod podmienkou zaplatenia celej kúpnej ceny jeho
prevzatím. Tovar až do zaplatenia celej kúpnej ceny je vlastníctvom
predávajúceho. Kupujúci taktiež berie na vedomie, že nebezpečenstvo škody
na tovare prechádza na kupujúceho v dobe jeho prevzatia kupujúcim.
j)
Všetky objednávky kupujúceho podané niektorým z nižšie uvedených
spôsobov sú záväzné.
k) Predávajúci
vyhlasuje, že kupujúcim bude dodávať iba tovar podľa objednávky, a to
v perfektnom stave, v súlade so špecifikáciami či vlastnosťami
zvyčajnými pre daný druh tovaru vyhovujúcim daným normám, predpisom a
nariadeniam platným na území SR.
2
Objednávka tovaru
2.1
Spôsob objednávky
a)
Predávajúci ponúka kupujúcemu možnosť uskutočniť objednávku nasledovnými
spôsobmi:
·
online a to cez nákupný košík v e-shope, ktorú je možné
vytvoriť postupom, ktorý je opísaný v časti „2.4 Online objednávka";
·
prostredníctvom e-mailu, v ktorom môže kupujúci poslať
objednávku na e-mailové adresy predávajúceho:
pharma-zv@pharmagroup.sk
pharma-ba@pharmagroup.sk
pharma-vl@pharmagroup.sk
pharma@pharmagroup.sk
·
telefonicky na linke predávajúceho +421 45 5332 446, na
ktorej sú zamestnanci predávajúceho k dispozícii každý pracovný deň
v čase od 7.30 - 15.30 hod.
b)
Predávajúci si vyhradzuje právo objednávku kupujúceho nevybaviť a zrušiť
ju aj napriek tomu, že predávajúci už objednávku kupujúceho potvrdil. O
uvedenom bude kupujúci vyrozumený telefonicky alebo e-mailom, a to na
kontaktných údajoch uvedených kupujúcim v objednávke.
c)
K uvedeným situáciám môže dôjsť najmä v prípade objednávky tovaru,
ktorého je na trhu z dôvodu šírenia korona vírusu SARS-CoV-2 (COVID-19)
alebo iného vážneho ochorenia nedostatok, a to vzhľadom k zvýšenému dopytu po
tovare ponúkanom predávajúcim, ktorý nevyhnutne potrebujú pre svoje riadne a
fungovanie zdravotnícke zariadenia.
d) Z
dôvodu všeobecného záujmu na ochrane verejného zdravia a súvisiaceho
zabezpečovania zdravotníckej starostlivosti v zdravotníckych zariadeniach
v zmysle všeobecne záväzných právnych predpisov, objednávky zdravotníckych
zariadení budú predávajúcim uprednostňované pred ostatnými, čo kupujúci v inom
postavení berie na vedomie.
2.2
Náležitosti objednávky
a)
Podmienkou pre naplnenie platnosti každej objednávky je uvedenie
povinných údajov o kupujúcom, a to :
·
v prípade podnikateľa: meno podnikateľa, jeho
fakturačná adresa, IČO, DIČ, IČ DPH ak bolo pridelené, dodacie meno, dodacia
adresa pokiaľ je rozdielna od fakturačnej adresy alebo
·
v prípade spotrebiteľa: meno a priezvisko, dodacie meno,
dodacia adresa pokiaľ je rozdielna od fakturačnej adresy;
·
telefonické spojenie a e-mail pre prípadné zmeny objednávky
a potvrdenie objednávky zo strany predávajúceho,
·
kód, popis, množstvo a cena tovaru, popis, rozsah a cena
poskytovanej služby
·
prípadne iné doplňujúce údaje, ak budú pri objednávaní tovaru
predávajúcim požadované.
b) V
prípade predaja zdravotníckeho materiálu, si predávajúci vyhradzuje možnosť
požadovať od kupujúceho doklad o "Registrácii neštátneho zdravotníckeho
zariadenia“, popr. oprávnenie k "predaju, skladovaniu a distribúcii
zdravotníckeho materiálu".
2.3
Minimálna hodnota objednávky
a)
Minimálna hodnota objednávky kupujúceho nesmie byť nižšia ako 75,00 Eur
vrátane DPH. Pokiaľ bude objednávka kupujúceho nižšia ako predávajúcim
stanovená minimálna hodnota objednávky, predávajúci na to kupujúceho upozorní.
b)
V prípade, že bude kupujúci trvať na dodávke objednávky nižšej hodnoty
ako je predávajúcim stanovená minimálna hodnota, predávajúci má právo účtovať
kupujúcemu dopravné náklady v zmysle časti 5 Dodacie podmienky.
c)
V prípade kupujúceho podnikateľa, môže byť na základe objednávky
medzi kupujúcim a predávajúcim uzatvorená:
- kúpna
zmluva podľa § 409 a násl. Obchodného zákonníka v znení neskorších
predpisov, pokiaľ ide o hodnotu tovaru viac ako 1.000,- € bez DPH;
- Zmluva o
dielo podľa § 536 a násl. obchodného zákonníka v znení neskorších
predpisov, pokiaľ prevažná časť dodávky spočíva vo vykonaní činnosti alebo
ak obsahuje dodávka aj montáž.
2.4
Online objednávka
a) Online
objednávku je možné uskutočniť prostredníctvom vkladania tovaru do nákupného
košíka v internetovom obchode zdravshop.sk.
b) Do
košíka je možné vkladať iba tovar, ktorý má predávajúci na sklade.
c) Počet
kusov tovaru (resp. iných merných jednotiek v závislosti od druhu tovaru)
je možné vkladať do košíka iba v násobkoch minimálneho odberového
množstva.
d) Vkladať
tovar do košíka môže registrovaný aj neregistrovaný kupujúci.
e) Ak
online objednávku zadáva kupujúci – podnikateľ – musí byť registrovaný.
f) Ak
online objednávku zadáva kupujúci – spotrebiteľ – registrácia je dobrovoľná.
g) V
procese dokončenia objednávky je kupujúci – podnikateľ presmerovaný na
registráciu a následne na výber spôsobu doručenia tovaru a spôsobu
platby za tovar.
h) V procese
dokončenia objednávky kupujúci – spotrebiteľ pokračuje v zadávaní výberu
spôsobu doručenia tovaru, spôsobu platby za tovaru, fakturačnej a dodacej
adresy a kontaktných údajov.
i)
Objednávka je ukončená potvrdením odoslania objednávky a kliknutím na
„Objednať s povinnosťou platby“.
j)
Nasledujúci krok je závislý od zvoleného spôsobu platby za tovar:
·
pri platbe platobnou kartou je kupujúci presmerovaný na platobnú
bránu a potvrdenie objednávky mu je doručené na emailovú adresu zadanú v objednávke;
·
pri platbe proforma faktúrou je kupujúcemu doručená proforma
faktúra (Zálohová faktúra) na emailovú adresu zadanú v objednávke;
·
pri platbe na dobierku je kupujúcemu doručené potvrdenie
objednávky na emailovú adresu zadanú v objednávke;
·
pri platbe na faktúru so splatnosťou 14 dní je kupujúcemu
doručené potvrdenie objednávky na emailovú adresu zadanú v objednávke,
pričom platba na faktúru so splatnosťou 14 dní je umožnená len registrovaným kupujúcim
– podnikateľom.
k)
Dokončenie objednávky je podmienené oboznámením sa s týmito
Všeobecnými obchodnými podmienkami a s pravidlami Ochrany osobných
údajov a vyjadrením súhlasu kupujúceho s nimi. Následne sa objednávka
stáva záväznou.
l)
Pokiaľ kupujúci neobdrží email s potvrdením jeho objednávky je
povinný kontaktovať predávajúceho e-mailom, a to na adresu eshop@pharmagroup.sk.
m) Predávajúci je
oprávnený kontaktovať kupujúceho aj telefonicky na telefónne číslo uvedené v
objednávke v záležitostiach týkajúcich sa alebo súvisiacich s objednávkou.
2.5
Registrácia
a) Registrácia
na e-shope je pre kupujúceho – spotrebiteľa dobrovoľná.
b) Kupujúci
– spotrebiteľ začína svoju registráciu zaškrtnutím políčka „nemám IČO“.
c) Kupujúci
– spotrebiteľ zadáva svoje údaje: email, meno, priezvisko, telefón, fakturačnú
a dodaciu adresu, prihlasovacie meno (prihlasovacím menom je email
spotrebiteľa) a heslo.
d) Registrácia
na e-shope je pre kupujúceho – podnikateľa povinná.
e) Kupujúci
– podnikateľ začína svoju registráciu vyplnením svojho identifikačného čísla
organizácia (tzv. IČO) a kliknutím na políčko „overiť IČO“.
f) Kupujúci
– podnikateľ v registrácii vypĺňa svoje údaje: názov, DIČ, IČ DPH (ak je
platcom DPH), fakturačnú a dodaciu adresu, kontaktné údaje (email, meno,
priezvisko, telefón), prihlasovacie meno (prihlasovacím menom je email
kontaktnej osoby podnikateľa) a heslo.
g) Kupujúci
(podnikateľ aj spotrebiteľ) je povinný oboznámiť sa so Všeobecným obchodným
podmienkami a Zásadami ochrany osobných údajov a vyjadriť svoj súhlas
s nimi (zakliknutím).
h) Kupujúci
(podnikateľ aj spotrebiteľ) dokončí registráciu kliknutím na políčko „Založiť
účet“.
i)
Kupujúci (podnikateľ aj spotrebiteľ) po dokončení registrácie dostane
potvrdenie o registrácii na emailovú adresu zadanú pri registrácii.
3
Kúpna cena
a)
Predávajúci je platcom DPH. K jednotkovým cenám bez DPH predávajúci
účtuje sadzbu DPH v zmysle platných zákonov v čase fakturácie.
b)
Kúpna cena je uvedená v e-shope pri tovare v čase uskutočnenia objednávky,
v objednávke a v potvrdení objednávky. Takáto kúpna cena nemôže byť po
potvrdení objednávky predávajúcim zmenená.
c)
Všetky ceny tovarov v e-shope sú uvedené v mene EUR vrátane DPH a
aj bez DPH a s uvedením sadzby DPH.
d)
Cena tovarov a služieb pri objednávkach uskutočnených mimo e-shop sa
určujú v súlade s cenníkom predávajúceho platného a účinného ku dňu doručenia
objednávky alebo podľa platnej individuálnej ponuky predávajúceho.
e) Cena
bez DPH zahŕňa clo, balné a v prípade dodržania minimálnej hodnoty objednávky
uvedenej v časti 2.3 Minimálna hodnota objednávky, aj všetky dopravné
náklady na adresu dodania v rámci Slovenskej republiky.
4
Platobné podmienky
4.1
Platobné podmienky na objednávky realizované cez e-shop
a)
Kupujúci zaregistrovaní v e-shope predávajúceho - majúci IČO –
podnikatelia (k registrácii viď časť „2.5 Registrácia”), môžu cez e-shop nakupovať nasledujúcimi spôsobmi:
·
Platba na proforma faktúru so splatnosťou 3 (tri) dni (Zálohová
faktúra). Proforma faktúra je kupujúcemu zaslaná automaticky pri potvrdení
objednávky na emailovú adresu uvedenú v objednávke. Pokiaľ kupujúci
neuhradí Proforma faktúru do 3 (troch) dní, bude objednávka predávajúcim
zrušená.
·
Platba platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány. Pri
voľbe platby platobnou kartou je kupujúci automaticky presmerovaný do platobnej
brány.
·
Platba na dobierku pri prevzatí objednaného tovaru od kuriéra.
Pri platbe na dobierku predávajúci účtuje kupujúcemu poplatok vo výške 0,83 EUR
bez DPH (1,00 EUR vrátane DPH).
·
Platba na faktúru so splatnosťou 14 kalendárnych dní. Tovar je
vlastníctvom predávajúceho až do doby úplného zaplatenia kúpnej ceny zo strany
kupujúceho. Pre prípad omeškania s úhradou za dodaný tovar alebo služby má
predávajúci právo účtovať kupujúcemu úroky z omeškania vo výške 0,05% denne od
dátumu splatnosti faktúry, až do jej úhrady.
b) Kupujúci
– nemajúci IČO – spotrebitelia, registrovaní aj neregistrovaní v e-shope,
môžu cez e-shop nakupovať nasledujúcimi spôsobmi:
·
Platba na proforma faktúru so splatnosťou 3 (tri) dni (Zálohová
faktúra). Proforma faktúra je kupujúcemu zaslaná automaticky pri potvrdení
objednávky na emailovú adresu uvedenú v objednávke. Pokiaľ kupujúci neuhradí
Proforma faktúru do 3 (troch) dní, bude objednávka predávajúcim zrušená.
·
Platba platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány. Pri
voľbe platby platobnou kartou je kupujúci automaticky presmerovaný do platobnej
brány.
·
Platba na dobierku pri prevzatí objednaného tovaru od kuriéra.
Pri platbe na dobierku predávajúci účtuje kupujúcemu poplatok vo výške 0,83 EUR
bez DPH (1,00 EUR vrátane DPH).
4.2
Platobné podmienky na objednávky realizované mimo e-shop
a)
V prípade, že nie sú dohodnuté osobitné platobné podmienky k dodávkam
tovaru a služieb platí, že kúpna cena za dodaný tovar alebo službu je splatná v
lehote do 14 kalendárnych dní odo dňa dodania predmetného tovaru alebo služby.
b)
Pre prípad dodávok medicínskej techniky platí, že 40% ceny je splatnej
oproti zálohovej faktúre vystavenej po obdržaní objednávky do 7 kalendárnych
dní a zostatok pri dodaní tovaru v lehote do 14 kalendárnych dní.
c)
Pre prípad omeškania s úhradou za dodaný tovar alebo služby má
predávajúci právo účtovať kupujúcemu úroky z omeškania vo výške 0,05% denne od
dátumu splatnosti faktúry, až do jej úhrady.
d) Ak z
VOP vyplýva, že na dodávky sa vzťahuje zálohová platba a odberateľ mešká s jej
uhradením po lehote splatnosti, predlžuje sa dodacia lehota o dobu, počas ktorej
bol kupujúci v omeškaní s platením zálohovej platby.
5
Dodacie podmienky
a)
Tovar je predávajúcim dodávaný na území Slovenskej republiky.
b)
Tovar bude kupujúcemu dodaný najneskôr do 30 dní, pričom dodacia lehota
začína plynúť nasledovne:
·
pri tovare, ktorého kúpna cena bude kupujúcim hradená pri
prevzatí tovaru, t.j. na dobierku, začína plynúť dňom potvrdenia objednávky
predávajúcim v zmysle článku 2 Objednávka tovaru;
·
pri tovare, ktorého kúpna cena bude kupujúcim hradená platobnou
kartou prostredníctvom platobnej brány alebo proforma faktúrou, dodacia lehota
začína plynúť až od úplného zaplatenie kúpnej ceny, t.j. od pripísania celej
sumy kúpnej ceny na účet predávajúceho;
·
pri tovare, ktorého kúpna cena bude kupujúcim – podnikateľom
hradená na základe faktúry so splatnosťou 14 dní, dodacia lehota začína plynúť
dňom potvrdenia objednávky predávajúcim v zmysle článku 2 Objednávka tovaru.
c)
Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo
najkratšom čase, najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa potvrdenia objednávky
resp. pripísania kúpnej ceny na bankový účet predávajúceho.
d)
Spolu s tovarom je kupujúcemu zasielaná faktúra (daňový doklad), návod
ako i ostatné dokumenty k tovaru (údaje o spôsobe použitia, montáže, údržby
tovaru, nebezpečenstve z nesprávneho použitia, podmienkach uchovávania a
skladovania).
e)
Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu nasledovnými spôsobmi:
·
vlastnými prepravnými kapacitami na adresu doručenia tovaru
uvedenú v objednávke;
·
kuriérskymi spoločnosťami na adresu doručenia tovaru uvedenú v objednávke;
·
osobným odberom – kupujúci si prevezme tovar v pracovné dni
v čase od 7:30 do 15:30 na odbernom mieste predávajúceho: PHARMA GROUP,
a.s., Lučenecká cesta 21, 960 96 Zvolen, Slovenská republika.
f)
Dopravné náklady na dodanie tovaru sú nasledovné:
·
vlastné prepravné kapacity predávajúceho – 5,00 EUR vrátane DPH
(4,17 EUR bez DPH);
·
kuriérske spoločnosti - 5,00 EUR vrátane DPH (4,17 EUR bez DPH);
·
osobný odber – zdarma.
g)
Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v
potvrdení objednávky.
h)
V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania tovaru zo strany predávajúceho, predávajúci
je oprávnený predĺžiť lehotu na dodanie tovaru, a to aj opakovane, o čom
telefonicky oboznámi kupujúceho.
i)
V prípade, ak kupujúci neprevezme objednaný tovar do 14 dní odo dňa, keď
bol kupujúcemu dostupný, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy (objednávky)
a predať tovar tretej osobe.
j)
V prípade prekážky vyššej moci (t.j. napr. vojna, mobilizácia, štrajk,
zákaz vychádzania, povstanie, živelné pohromy, prevádzkové poruchy, doprava,
nepriaznivé poveternostné podmienky a pod.) môže predávajúci predĺžiť dodaciu
lehotu o dobu trvania prekážky.
k)
V prípade nedostupnosti objednaného tovaru na sklade predávajúceho,
resp. nemožnosti vykonať objednanú službu zo strany predávajúceho, predávajúci
bezodkladne informuje o danej skutočnosti kupujúceho a špecifikuje možnosti
dodania daného tovaru, resp. vykonania danej služby. V prípade, že kupujúcemu
dané podmienky nevyhovujú, je povinný o tejto skutočnosti druhú stranu bezodkladne
informovať, inak sa daná objednávka považuje za záväznú a daný tovar/služba
bude kupujúcemu dodaný/dodaná následne po jeho dostupnosti na sklade
predávajúceho, resp. služba bude vykonaná akonáhle pominie prekážka, kvôli
ktorej vykonaná nebola.
l)
Súčasťou dodávky je dodací list, ktorý sa považuje za doklad potrebný k
prevzatiu a používaniu dodávky. Dodací list spoločne s VOP slúži ako záručný
list pre poskytovanie záruky na dodávky predávajúceho (rozhodujúcim dňom je
dátum prevzatia dodávky). Odovzdanie týchto dokladov sa uskutočňuje pri
prevzatí dodávky v mieste plnenia. Jedno vyhotovenie dodacieho listu ako doklad
o prevzatí obdrží predávajúci. Ak tomu zodpovedá charakter dodávky, môže byť
dodací list nahradený preberacím protokolom.
6
Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany predávajúceho
a) Predávajúci
môže odstúpiť od zmluvy, ak si nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z
kúpnej zmluvy z dôvodu:
·
vypredania zásob;
·
nedostupnosti tovaru;
·
ak výrobca, dovozca tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil
výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia
povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy;
·
z dôvodov vyššej moci;
·
ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho
spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote určenej
týmito VOP;
·
zjavnej chyby v kúpnej cene uvedenej pre tovar na e-shope (t. j.
kúpna cena je zjavne iná ako obvyklá cena obdobného tovaru);
·
ak si kupujúci zvolil spôsob platby kúpnej ceny za objednaný
tovar na dobierku, je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy ak si
kupujúci neprevezme objednaný tovar riadne a včas alebo ak sa objednaný tovar
vráti späť predávajúcemu po neúspešnom pokuse o jeho dodanie kupujúcemu.
Predávajúci je v takom prípade oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu
nákladov na prepravu, ktoré mu vznikli v súvislosti s neúspešným dodaním
objednaného tovaru, vrátane nákladov na balné objednaného tovaru;
·
ak si kupujúci zvolí spôsob úhrady kúpnej ceny bezhotovostne
prostredníctvom platobnej karty je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej
zmluvy, ak neobdrží od kupujúceho úhradu kúpnej ceny za objednaný tovar do
jedného dňa odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
b) Za
platné odstúpenie predávajúceho od kúpnej zmluvy sa považuje odovzdanie resp.
odoslanie písomného formulára o odstúpení kupujúcemu formou e-mailu na
e-mailovú adresu uvedenú v objednávke.
7
Odstúpenie od kúpnej zmluvy (objednávky) zo strany kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom
a) Súhlasom
kupujúceho so VOP a reklamačným poriadkom, ktorý je podmienkou k vzniku objednávky
a uzavretiu kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že bol v zmysle týchto VOP a
reklamačného poriadku predávajúcim riadne a včas poučený o uplatnení práva na
odstúpenie od zmluvy.
b) Kupujúci,
ktorý je fyzickou osobou (spotrebiteľom) a ním zakúpený tovar neslúži na výkon
zamestnania, povolania alebo podnikania je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy
resp. objednávky bez udania dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru.
c) Kupujúci
– spotrebiteľ si môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy jedným z
nasledujúcich spôsobov:
·
písomne v listinnej podobe;
·
vyplnením formulára na odstúpenie od zmluvy, ktorý je súčasťou
dodávky tovaru.
d) Kupujúci
je bezodkladne po zaslaní oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy povinný zaslať
alebo doručiť osobne predmet zmluvy (tovar) spolu so všetkou dokumentáciou
(kópia faktúry a dodacieho listu) na adresu predávajúceho PHARMA GROUP, a.s.,
Lučenecká cesta 21, 960 96 Zvolen, Slovenská republika.
e) Kupujúci
- spotrebiteľ je povinný zaslať predávajúcemu tovar prostredníctvom bežného
poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra alebo odovzdať zakúpený tovar na
adrese predávajúceho PHARMA GROUP, a.s., Lučenecká cesta 21, 960 96 Zvolen,
Slovenská republika. Predávajúci neakceptuje vrátenie tovaru na dobierku a takýto
tovar neprevezme. Predávajúci odporúča tovar (resp. zásielku) poistiť.
f) Náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu znáša kupujúci
- spotrebiteľ.
g) Lehota
na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zachovaná ak kupujúci doručil predávajúcemu
oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy osobne najneskôr v posledný
deň určenej lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho, toto oznámenie odovzdal
na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená
v kontaktoch alebo si uplatnil právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
prostredníctvom vyplneného formulára zaslaného e-mailom najneskôr v posledný
deň lehoty.
h) Kupujúci
môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
i)
Tovar, ktorý chce kupujúci v zmysle tohto článku vrátiť musí byť v
pôvodnom stave a nesmie byť poškodený. V prípade, ak bude predávajúcemu pri
odstúpení kupujúceho od kúpnej zmluvy podľa tohto článku vrátený zakúpený tovar
v poškodenom stave, kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré
vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec
zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
j)
Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do
14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať kompletný tovar v originálnom
obale späť na adresu sídla predávajúceho alebo ho osobne odovzdať predávajúcemu
na adrese PHARMA GROUP, a.s., Lučenecká cesta 21, 960 96
Zvolen, Slovenská republika. Lehota podľa prvej vety tohto článku sa
považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný
deň lehoty.
k) Kupujúci
je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej
dokumentácie, nepoškodený, v originálnom obale a neznečistený. Predávajúci
zároveň opätovne upozorňuje kupujúceho na znenie článku 7 bod h týchto VOP t.j.
kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na
zistenie vlastností tovaru.
l)
Po prijatí tovaru spolu so všetkou dokumentáciou a formulárom a po
uznaní práva na vrátenie, budú kupujúcemu vrátené peňažné prostriedky do 14 dní
od dňa odstúpenia od zmluvy spôsobom vyznačeným vo formulári.
m) Pri odstúpení od
kúpnej zmluvy predávajúci nie je povinný kupujúcemu vrátiť platby pred tým, ako
mu je zakúpený tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie zakúpeného
tovaru späť predávajúcemu.
n) V
zmysle ust. § 8 ods. 5 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri
predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku
alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj
každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci - spotrebiteľ
odstúpil.
o) Odstúpenie
od kúpnej zmluvy je účinné dňom, kedy bolo doručené druhej zmluvnej strane.
Odstúpením od kúpnej zmluvy sa táto od začiatku zrušuje.
8
Zodpovednosť za vady a uplatnenie sťažností a podnetov
a) Predávajúci
zodpovedá:
·
za to, že objednaný tovar je bez vád, má požadovanú prípadne
právnymi predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť;
·
za to, že tovar v čase prevzatia kupujúcim má vlastnosti výslovne
vymienené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu kúpnej zmluvy
alebo podľa toho, čo si zmluvné strany dojednali a že vec nemá právne vady;
·
za vady, ktoré má objednaný tovar v čase jeho prevzatia kupujúcim.
b) Pri
použitom tovare nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté jeho použitím alebo
opotrebovaním.
c) Pri tovare,
ktorý sa predáva za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola
nižšia cena dojednaná.
d) Za
vadu objednaného tovaru nie je možné považovať jeho zmenu, ktorá vznikla v
priebehu záručnej doby tovaru v dôsledku jeho nesprávneho používania,
mechanického poškodenia, nesprávneho skladovania alebo nedovoleného zásahu.
e) Kupujúci
môže uplatniť práva zo zodpovednosti u predávajúceho spôsobom uvedeným v Reklamačnom
poriadku, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP.
8.1
Riešenie spotrebiteľských sporov
a) V prípade, že spotrebiteľ nie je spokojný s vybavením
objednávky alebo dodaným tovarom, môže nám napísať na e-mailovú adresu eshop@pharmagroup.sk.
b) Pokiaľ sme Vašu reklamáciu nevybavili k Vašej
spokojnosti alebo ak sa domnievate, že sme mohli porušiť Vaše práva, môžete
podľa zákona 391/2015 Z.z. podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu.
c)
Alternatívne riešenie sporov môže
využiť len spotrebiteľ (fyzická osoba), ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania. Návrh môžete podať za podmienok a spôsobom
určeným podľa § 12 zákona 391/2015 Z.z..
9
Ochrana osobných údajov
a) Kupujúci
vyhlasuje, že svoje osobné údaje poskytuje dobrovoľne pre korektné plnenie kúpnej
zmluvy (objednávky).
b) Predávajúci
prehlasuje, že neposkytne osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem
prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru a zároveň okrem prípadov
vyplývajúcich z týchto VOP.
c) Kupujúci
má právo kedykoľvek bezplatne požiadať predávajúceho, aby jeho osobné údaje
vymazal z databázy.
d) Zásady
ochrany osobných údajov sú k dispozícii na https://podnety.mg-service.sk/31320911-2/.
10 Ostatné
a záverečné ustanovenia
a) Predávajúci
si vyhradzuje právo aktualizovať VOP v nadväznosti na novo prijaté ekonomické a
organizačné pravidlá alebo v nadväznosti na nové skutočnosti a legislatívne
zmeny.
b) Kupujúci
v postavení podnikateľa sa zaväzuje považovať obsah individuálne dojednaných
zmlúv ako aj príslušných dodatkov k nim uzatvorených s predávajúcim za dôverný,
za predmet obchodného tajomstva, pokiaľ tomu neodporujú všeobecne záväzné
právne predpisy.
Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 08.10.2021 a nahrádzajú
VOP zo dňa 15.07.2009.
V Bratislave, dňa 06.10.2021
PHARMA GROUP, a.s.
predávajúci
Reklamačný poriadok
(neoddeliteľná súčasť
všeobecných obchodných podmienok)
spoločnosti
PHARMA GROUP, a.s.
IČO: 31 320 911,
so sídlom SNP 150, Veľké Leváre 908 73,
zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I,odd.: Sa, vložka č.: 4047/B
prevádzkovateľ internetového obchodu
www.zdravshop.sk
(ďalej len “predávajúci”)
1.
Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len u predávajúceho a
ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
2.
Na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov a na
použitý tovar 12 mesiacov.
3.
Ak je na tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená
lehota na použitie (exspiračná doba), neskončí sa záručná doba pred uplynutím
tejto lehoty. Pri tovaroch podliehajúcich skaze je doba uvedená výrobcom na
obale.
4.
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
5.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a
to hneď po zistení závady.
6.
Kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti u predávajúceho
vyplnením reklamačného formulára a jeho zaslaním:
a) na
adresu PHARMA GROUP, a.s., Lučenecká cesta 21, 960 96 Zvolen, Slovenská
republika spolu s reklamovaným tovarom a dokladom o kúpe tovaru prostredníctvom
bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra.
b) emailom
na adresu eshop@pharmagroup.sk. Kupujúci
je zároveň povinný bezodkladne zaslať reklamovaný tovar spolu s dokladom
o kúpe na adresu PHARMA GROUP, a.s., Lučenecká cesta 21, 960 96 Zvolen,
Slovenská republika.
7.
Predávajúci nepreberá reklamovaný tovar, ktorý mu bol zaslaný kupujúcim
prostredníctvom dobierky.
8.
Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
a) Ak
má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, predávajúci ju bezplatne, riadne bez
zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie
odstráni. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar
za nový, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
b) Kupujúci
môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka
len súčasti tovaru, výmenu súčasti tovaru, len ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
c) Ak
má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol
riadne užívať ako tovar bez vady má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má
právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
d) Tie
isté práva prislúchajú kupujúcemu ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar
riadne užívať.
e) Ak
ide o iné neodstrániteľné vady má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej
ceny tovaru. Pri tovare, ktorý bol kupujúcim zakúpený od predávajúceho s
označením vadný alebo použitý, nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté
použitím alebo opotrebením tovaru. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu
nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
9.
Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba
zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
10. Právo
na záruku zaniká v prípade, že:
a) k
závade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim;
b) nesprávnym
zaobchádzaním s tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie;
c) neoznámením
zjavných vád pre prevzatí tovaru;
d) používaním
tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru;
e) zanedbaním
starostlivosti a údržby o tovar;
f) poškodením
tovaru nadmerným zaťažovaním;
g) používaním
tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením
záručných podmienok.
11. Zo
záruky sú taktiež vyňaté chyby, ktoré vznikli pri živelnej pohrome. Záruka sa
nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené
používaním tovaru. Kratšiu životnosť tovaru teda nemožno považovať za vadu a
nedá sa reklamovať.
12. Ak spotrebiteľ
uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec poučí spotrebiteľa
o jeho právach podľa VOP a na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto
práv spotrebiteľ uplatňuje, určí predávajúci spôsob vybavenia reklamácie podľa
tohto Reklamačného poriadku ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3
pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä
ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie.
13. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu
ihneď, v odôvodnených prípadoch aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie
trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu tovaru za nový tovar.
14. Predávajúci
je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie ihneď, ak
to nie je možné, musí ho spotrebiteľovi doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. V potvrdení predávajúci
uvedie kedy bola reklamácia uplatnená, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob
vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje.
15. Predávajúci
je rovnako povinný vydať spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie
najneskôr do 30 dní od dňa uplatnenie reklamácie. Písomný doklad o vybavení
reklamácie odošle predávajúci kupujúcemu elektronicky na e-mailovú adresu
uvedenú v reklamácii alebo na poštovú adresu kupujúceho.
16. V
prípade, ak bude reklamácia zo strany predávajúceho uznaná, predávajúci vráti spotrebiteľovi
poštovné.
17. Pre úpravu
zodpovednosti za vady tovaru, vrátane záruky za akosť, v zmluvných vzťahoch
medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, sa použijú
príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
18. Reklamácia
sa považuje za vybavenú ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním
reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou
výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
19. Nepoškodenie
tovaru resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je
potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže
poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti
dopravcu. Vašim podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal a rovnako aj tovar
zabalený v obale sú v poriadku a nepoškodené.
20. Tento Reklamačný poriadok
sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a predávajúci si
vyhradzuje právo ho kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
V Bratislave, dňa 06.10.2021
PHARMA GROUP, a.s.
predávajúci