Reklamačný poriadok
(neoddeliteľná súčasť
všeobecných obchodných podmienok)
spoločnosti
PHARMA GROUP, a.s.
IČO: 31 320 911,
so sídlom SNP 150, Veľké Leváre 908 73,
zapísanej v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I,odd.: Sa, vložka č.: 4047/B
prevádzkovateľ internetového obchodu
www.zdravshop.sk
(ďalej len “predávajúci”)
1.
Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len u predávajúceho a
ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
2.
Na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov a na
použitý tovar 12 mesiacov.
3.
Ak je na tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená
lehota na použitie (exspiračná doba), neskončí sa záručná doba pred uplynutím
tejto lehoty. Pri tovaroch podliehajúcich skaze je doba uvedená výrobcom na
obale.
4.
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim.
5.
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a
to hneď po zistení závady.
6.
Kupujúci môže uplatniť práva zo zodpovednosti u predávajúceho
vyplnením reklamačného formulára a jeho zaslaním:
a) na
adresu PHARMA GROUP, a.s., Lučenecká cesta 21, 960 96 Zvolen, Slovenská
republika spolu s reklamovaným tovarom a dokladom o kúpe tovaru prostredníctvom
bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra.
b) emailom
na adresu eshop@pharmagroup.sk. Kupujúci
je zároveň povinný bezodkladne zaslať reklamovaný tovar spolu s dokladom
o kúpe na adresu PHARMA GROUP, a.s., Lučenecká cesta 21, 960 96 Zvolen,
Slovenská republika.
7.
Predávajúci nepreberá reklamovaný tovar, ktorý mu bol zaslaný kupujúcim
prostredníctvom dobierky.
8.
Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
a) Ak
má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, predávajúci ju bezplatne, riadne bez
zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie
odstráni. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar
za nový, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
b) Kupujúci
môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka
len súčasti tovaru, výmenu súčasti tovaru, len ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
c) Ak
má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol
riadne užívať ako tovar bez vady má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má
právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
d) Tie
isté práva prislúchajú kupujúcemu ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar
riadne užívať.
e) Ak
ide o iné neodstrániteľné vady má kupujúci právo na primeranú zľavu z kúpnej
ceny tovaru. Pri tovare, ktorý bol kupujúcim zakúpený od predávajúceho s
označením vadný alebo použitý, nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté
použitím alebo opotrebením tovaru. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu
nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
9.
Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba
zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
10. Právo
na záruku zaniká v prípade, že:
a) k
závade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim;
b) nesprávnym
zaobchádzaním s tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie;
c) neoznámením
zjavných vád pre prevzatí tovaru;
d) používaním
tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru;
e) zanedbaním
starostlivosti a údržby o tovar;
f) poškodením
tovaru nadmerným zaťažovaním;
g) používaním
tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením
záručných podmienok.
11. Zo
záruky sú taktiež vyňaté chyby, ktoré vznikli pri živelnej pohrome. Záruka sa
nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené
používaním tovaru. Kratšiu životnosť tovaru teda nemožno považovať za vadu a
nedá sa reklamovať.
12. Ak spotrebiteľ
uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec poučí spotrebiteľa
o jeho právach podľa VOP a na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto
práv spotrebiteľ uplatňuje, určí predávajúci spôsob vybavenia reklamácie podľa
tohto Reklamačného poriadku ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3
pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä
ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie.
13. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu
ihneď, v odôvodnených prípadoch aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie
trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu tovaru za nový tovar.
14. Predávajúci
je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie ihneď, ak
to nie je možné, musí ho spotrebiteľovi doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. V potvrdení predávajúci
uvedie kedy bola reklamácia uplatnená, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob
vybavenia reklamácie spotrebiteľ požaduje.
15. Predávajúci
je rovnako povinný vydať spotrebiteľovi písomný doklad o vybavení reklamácie
najneskôr do 30 dní od dňa uplatnenie reklamácie. Písomný doklad o vybavení
reklamácie odošle predávajúci kupujúcemu elektronicky na e-mailovú adresu
uvedenú v reklamácii alebo na poštovú adresu kupujúceho.
16. V
prípade, ak bude reklamácia zo strany predávajúceho uznaná, predávajúci vráti spotrebiteľovi
poštovné.
17. Pre úpravu
zodpovednosti za vady tovaru, vrátane záruky za akosť, v zmluvných vzťahoch
medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, sa použijú
príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
18. Reklamácia
sa považuje za vybavenú ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním
reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou
výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
19. Nepoškodenie
tovaru resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru) je
potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa tovar pri preprave môže
poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti
dopravcu. Vašim podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal a rovnako aj tovar
zabalený v obale sú v poriadku a nepoškodené.
20. Tento Reklamačný poriadok
sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a predávajúci si
vyhradzuje právo ho kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
V Bratislave, dňa 06.10.2021
PHARMA GROUP, a.s.
predávajúci
Reklamačný formulár